Eksperci

Poznaj Ekspertów Konferencji 3R

dr Gabriela Olszowska Małopolska Kurator Oświaty

Edukatorka, były wieloletni dyrektor szkoły, prowadzi od ponad 20 lat szkolenia nauczycieli, rad pedagogicznych , dyrektorów szkół, a także zajęcia na studiach z zarządzania oświatą dotyczące oceniania i projektowania pracy szkoły.
Recenzent MEN ds. podręczników, współautorka serii podręczników do języka polskiego Do Itaki oraz wielu artykułów metodycznych, związanych z ocenianiem i kompetencjami kluczowymi. Najnowsza publikacja „O!Cena w szkole. Nieodrobione lekcje. Od przepisów do sztuki”. Aktywny członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
Lubi muzykę klasyczną, szczególnie barok oraz S. Rachmaninowa, chętnie słucha starego dobrego rocka oraz obserwuje ptaki, odpoczywa najchętniej w ukochanych Gorcach, często podróżuje po Europie i nie tylko, najczęściej śladami Wielkiej Grecji.

wykład: O!cena w szkole

Prof. Marek Kaczmarzyk

– biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.

Wykład: Relacje dla rozwoju – rodzina jako subsystem w środowisku społecznym. Perspektywa neurorozwojowa

dr Krzysztof Gerc

– adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie, psycholog, terapeuta. Zainteresowania naukowe:

  • zagadnienia rozwoju psychicznego osób z niepełnosprawnością w biegu ich życia oraz problematyka wspierania rozwoju dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych ujawniających deficyty rozwojowe
  • problematyka wpływu kultury organizacji i jej znaczenia w procesie zarządzania w oświacie i służbie zdrowia w szeroko rozumianym kontekście psychologii rehabilitacji oraz stosowanej psychologii rozwoju

Wykład: Relacje społeczne i ich znaczenie w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością

Ewa Nikołajew-Wieczorowska

– absolwentka studiów podyplomowych sygnowanych przez AMI (dyplom 523/1993). Pedagog terapeuta z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy metodą Montessori, pedagog specjalny, wykładowca, muzyk. Założycielka Centrum Uśmiechu Dziecka – pierwszego prywatnego ośrodka terapeutyczno – edukacyjnego, w którym wiodącą rolę odgrywała pedagogika Montessori. Założycielka „CUDu Montessori” – firmy szkoleniowej zajmującej się prowadzeniem studiów podyplomowych, kursów i warsztatów Montessori. Konsultantka metodyczna w przedszkolach i żłobkach Montessori. Mama, która odkryła pedagogikę Montessori dla swojego dziecka. 

Prowadząca warsztaty: Montessori w rodzinie

dr Agnieszka Kania

– polonistka, dydaktyczka, nauczycielka szkolna i akademicka (UJ). Wierzy w moc dobrych słów i jest pasjonatką edukacyjnych innowacji.

Uczestniczka panelu dyskusyjnego

Prowadząca warsztaty: Uśmiech to dopiero początek, czyli jak przy pomocy słów wspierać dziecko i budować jego poczucie własnej wartości

Izabela Antosiewicz

– certyfikowana przez Instytut Gallupa trenerka mocnych stron, trenerka Familylab Association. Przeprowadziła blisko 2000 osób przez proces poznania swoich talentów.  Edukatorka, coach i mówczyni. Propagatorka rodzicielstwa opartego na mocnych stronach, autorka trzech książek: „TalenTy. Odkryj, rozwiń, zbierz owoce”, „O poczuciu własnej wartości. Jak docenić i pokochać siebie” oraz „Nakarm, naucz i puść wolno. Jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych”. Założyła społeczność: przytulam.pl

Prowadząca warsztaty: Mocne strony rodziny

Monika Pawluczuk-Solarz

– absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Montessoriańskie wykształcenie  zdobyła na kursach I, II i III stopnia organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Montessori oraz na kierunku Pedagogika Montessori Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. Zafascynowana tą koncepcją pedagogiczną, od lat pracuje jako nauczyciel metody Montessori. W ostatnim czasie propaguje ją również w środowisku dzieci ze spektrum autyzmu organizując dla nich zajęcia grupowe i indywidualne. Od wielu lat współpracuje z uczelniami wyższymi, obecnie – Uniwersytetem Warszawskim.

Prowadząca warsztaty: Montessoriańskie warsztaty dla rodziców

Ewa Sioma

– nauczyciel w systemie Montessori, filolog polski, pedagog specjalny. Ukończyła studia podyplomowe: Pedagogika specjalna – Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), Pedagogika terapeutyczna oraz kursy m.in. Trening Umiejętności Społecznych, Terapia ręki. Uwielbia się śmiać, przytulać i dzielić się sobą.

Prowadząca warsztaty: (Ko)relacja czyli terapia nie – tylko – ręki we wspieraniu rozwoju dziecka

Magda Sabik

– jest specjalistą od przenoszenia wiedzy na praktykę życia codziennego. Jako pedagog specjalny i terapeuta od wielu lat zajmuje się wspieraniem rodzin w budowaniu relacji. Stworzyła autorskie kursy na temat wychowania. Jest właścicielką Akademii Relacji, która ma wspierać rodziców i wychowawców. Prywatnie jest żoną i mamą. Razem z mężem wychowuje dwójkę dzieci, a dwójka starszych już się szczęśliwie usamodzielniła. 

Prowadząca warsztaty: Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – jak ją wzmacniać? 

Katarzyna Zych

– z wykształcenia nauczyciel geografii i biologii oraz pedagog specjalny (oligofrenopedagog, terapeuta autyzmu). Od pięciu lat wychowawca Montessori, który nieustannie poszukuje obszarów do rozwijania siebie w zakresie tej pedagogiki i nie tylko. W szkole znana również jako specjalista od Librusa i wszelkich urządzeń elektronicznych, stąd też duży zasób informacji o niekorzystnym wpływie mediów cyfrowych na rozwój młodego człowieka. Prywatnie kocha gotować i jeść (nie wiadomo, co bardziej), uwielbia podróżować po Polsce (i nie tylko) oraz czytać książki (kryminały i reportaże).  

Prowadząca warsztaty: Relacje w świecie cyfrowym, czyli jak zadbać o dobrostan

Joanna Gębołyś

Jestem nauczycielem matematyki. Od 14 lat pracuję w Katolickiej Szkole Podstawowej Montessori i staram się przybliżać matematykę uczniom w metodzie Montessori. Lubię wymyślać nowe materiały i przygotowywać je. W wolnym czasie szydełkuję, czytam książki, robię biżuterię i spędzam czas z rodziną na wycieczkach górskich.

Prowadząca warsztaty: Rodzina czworokątów

Kinga Grzanka

– jest nauczycielem historii, wychowawcą, tutorem, wicedyrektorem w Katolickim Liceum Montessori im. Sprawiedliwych wśród Narodów Świata w Krakowie. Współtworzy Dydaktyczne DoUczki  – spotkania dla nauczycieli historii. 

Prowadząca warsztaty: Po prostu cisza – jak zacząć pracować z ciszą 

Arletta Szewczyk

współzałożycielka Fundacji Wszyscy Obecni, aktorka, logopedka, pedagożka cyrku, obecnie kształci się na kierunku pedagogika teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracowała przy projekcie badawczym
Małopolskiego Instytutu Kulturalnego „Animacja/Edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce”. Pracuje jako
instruktorka zajęć teatralnych, cyrkowych i radiowych oraz jako logopedka w Katolickiej Szkole Podstawowej Montessori. Nauczyciel i instruktor zajęć od 2018 roku.

Prowadząca warsztaty: Cyrk wzmacnia

Kamil Cyganik

Nauczyciel języka polskiego, obecnie pracuje w Katolickim Liceum Montessori im. Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata w Krakowie. W swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniu pedagogicznym uczył zarówno kilkuletnie dzieci trudnej sztuki czytania, jak i przygotowywał do matury osoby głuchonieme i niedosłyszące. Współzałożyciel Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Jadwigi Królowej w Krakowie. Jest trenerem mnemotechnik. Prowadzi wykłady i warsztaty – najczęściej w ramach blisko dziewięcioletniej współpracy z Uniwersytetem Dzieci – dla rodziców i nauczycieli dotyczące motywowania (szczególnie chłopców) do nauki,. Sporadycznie publicysta i literat. Autor tomiku pt. „Fraszki” współautor tomiku pt. „Fraszki czyli studzienne wyzwanie”. Laureat „Diamentowego Weyssenhoffa” w roku 2022. Prywatnie ojciec córki i dwóch synów. Należy do krakowskiej Wspólnoty Odnowy w Duchu Świętym GAŁĄŹ SYKOMORY.

Prowadzący warsztaty: Chłopak – czyli kilka słów o motywowaniu rycerzy

dr Roman Solecki

– pedagog, profilaktyk, psychoterapeuta uzależnień, logoterapeuta, pracownik Kliniki Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży, dyrektor Krakowskiego Instytutu Logoterapii

Prowadzący warsztaty: W poszukiwaniu utraconego sensu

Zdzisław Hofman

– nauczyciel, biolog, socjoterapeuta, trener kompetencji psychologiczno-społecznych, superwizor, członek Rady Programowej Instytutu Tutoringu Szkolnego. Współzałożyciel i wieloletni prezes Stowarzyszenia KLANZA. Stosuje i propaguje metodę tutoringu.

Prowadzący warsztaty: Relacje z nastolatkiem w domu i w szkole